Biztosítási esemény bejelentése

A biztosítási eseményt – annak bekövetkeztétől számított – 8 munkanapon belül kell írásban a biztosítónak bejelenteni.
Bejelentést tehet a „Kárbejelentő élet-, baleset- és betegségbiztosítási károk bejelentésére” c. nyomtatványon:
    • személyesen a postákon,
    • a biztosító nevére címzett ajánlott levélben (1535 Budapest, Pf. 952),
    • vagy a 06 1 423 4298-as faxszámon.
A biztosítási szolgáltatás kifizetéséhez szükséges iratok
A Biztosított halála esetén a biztosító a következő okmányok biztosítóhoz történő benyújtását, illetve bemutatását kéri:
  • biztosítási kötvény (eredeti ügyfélpéldány),
  • kárbejelentő,
  • halotti anyakönyvi kivonat, boncolási jegyzőkönyv,
  • az elhunytat utolsóként kezelő orvostól származó részletes orvosi bizonyítvány, vagy – ha ilyen kezelésre nem került sor – más olyan orvosi, vagy hatósági bizonyítvány, mely tartalmazza a halál okát, valamint a Biztosított halálát okozó betegség kezdetének időpontját és lefolyását, illetőleg a halál körülményeit,
  • külföldön bekövetkezett halál esetén a külföldi hatóság által kiállított hiteles irat hitelesített magyar fordítása,
  • halott vizsgálati bizonyítvány,
  • háziorvosi igazolás, mely tartalmazza a halált okozó betegségek diagnosztizálásának pontos időpontját, 
  • a Haláleseti Kedvezményezett jogosultságának igazolására alkalmas iratok, amennyiben nem jelöltek Haláleseti Kedvezményezettet, vagy érvénytelen a Haláleseti Kedvezményezett jelölése
    • jogerős hagyatékátadó végzés / öröklési bizonyítvány, 
    • jogerős gyámhatósági határozat,
  • a Haláleseti Kedvezményezett személyazonosságának igazolására alkalmas iratok:
    • személyazonosító igazolvány (az érvényességet igazoló rész is) és
    • lakcímkártya
  • Haláleseti Kedvezményezett sajátkezű aláírással ellátott nyilatkozata a kifizetésre vonatkozóan, 
  • utolsó díjfizetést igazoló bizonylat (kétség esetén), 
  • hatósági (szabálysértési vagy büntető) eljárás indulása esetén az eljárást lezáró határozat, ezen határozat rendelkezésére állásának hiánya azonban a biztosító szolgáltatásának esedékessé válását nem érinti.

A jelen pontban felsorolt dokumentumok benyújtásának kötelezettsége nem érinti a biztosítási szerződés teljesítését igénylő fél azon jogát, hogy a biztosítási esemény bekövetkezését és az elszenvedett kár mértékét a bizonyítás általános szabályai szerint egyéb dokumentumokkal is igazolja.

Baleseti eredetű halál esetén a biztosító a haláleseti szolgáltatás esetére meghatározott dokumentumokon túl az alábbi okmányok benyújtását is kéri:
  • boncolási jegyzőkönyv,
  • az elhunytat utolsóként kezelő orvostól származó részletes orvosi bizonyítvány, vagy – ha ilyen kezelésre nem került sor – más olyan orvosi, vagy hatósági bizonyítvány, mely tartalmazza a halál okát, valamint a Biztosított halálát okozó betegség kezdetének időpontját és lefolyását, illetőleg a halál körülményeit,
  • külföldön bekövetkezett halál esetén a külföldi hatóság által kiállított hiteles irat hitelesített magyar fordítása, halott vizsgálati bizonyítvány, háziorvosi igazolás, mely tartalmazza a halált okozó betegségek diagnosztizálásának pontos időpontját.
A biztosító szolgáltatásának feltétele lehet, hogy a Kedvezményezett, amennyiben a mindenkori hatályos jogszabályok lehetővé teszik: 
  • mentse fel az érintett orvosokat, az egészségügyi intézményeket és hatóságokat titoktartási kötelezettségük alól a biztosítóval szemben, annak érdekében, hogy a biztosító a biztosítási eseménnyel összefüggő információkat az orvosoktól, egészségügyi intézményektől, hatóságoktól – akik, illetve amelyek a Biztosítottat kezelték, vizsgálták – a kért felvilágosításokat, orvosi jelentéseket és dokumentumokat beszerezze, 
  • illetve járuljon hozzá, hogy a Biztosított tisztázatlan halála esetén a holttestet a biztosító megvizsgáltassa, szükség szerint a boncolását és exhumálását elvégeztesse.