Biztosítási esemény bejelentés
A biztosítási eseményt annak bekövetkeztétől számított 8 munkanapon belül kell írásban a biztosítónak bejelenteni.
Bejelentést tehet a ”
Kárbejelentő élet-, baleset- és betegségbiztosítási károk bejelentésére„ c. nyomtatványon:
- személyesen a postákon,
- a biztosító nevére címzett ajánlott levélben (1535 Budapest, Pf. 952),
- vagy a 06 1 423 4298-as faxszámon.
A biztosítási szolgáltatás kifizetéséhez szükséges iratok
A Biztosított halála esetén a biztosító a következő okmányok biztosítóhoz történő benyújtását, illetve bemutatását kéri:
- biztosítási kötvény eredeti ügyfélpéldánya,
- kárbejelentő,
- halotti anyakönyvi kivonat, boncolási jegyzőkönyv,
- az elhunytat utolsóként kezelő orvostól származó részletes orvosi bizonyítvány, vagy – ha ilyen kezelésre nem került sor – más olyan orvosi, vagy hatósági bizonyítvány, mely tartalmazza a halál okát, valamint a Biztosított halálát okozó betegség kezdetének időpontját és lefolyását, illetőleg a halál körülményeit,
- külföldön bekövetkezett halál esetén a külföldi hatóság által kiállított hiteles irat hitelesített magyar fordítása,
- halott vizsgálati bizonyítvány,
- háziorvosi igazolás, mely tartalmazza a halált okozó betegségek diagnosztizálásának pontos időpontját,
- a Haláleseti Kedvezményezett jogosultságának igazolására alkalmas iratok, amennyiben nem jelöltek Haláleseti Kedvezményezettet, vagy érvénytelen a Haláleseti Kedvezményezett jelölése,
- jogerős hagyatékátadó végzés / öröklési bizonyítvány,
- jogerős gyámhatósági határozat,
- a Haláleseti Kedvezményezett személyazonosságának igazolására alkalmas iratok:
- személyazonosító igazolvány (az érvényességet igazoló rész is) és
- lakcímkártya
- Haláleseti Kedvezményezett sajátkezű aláírással ellátott nyilatkozata a kifizetésre vonatkozóan,
- utolsó díjfizetést igazoló bizonylat (kétség esetén),
- hatósági (szabálysértési vagy büntető) eljárás indulása esetén az eljárást lezáró határozat, ezen határozat rendelkezésére állásának hiánya azonban a biztosító szolgáltatásának esedékessé válását nem érinti.
A jelen pontban felsorolt dokumentumok benyújtásának kötelezettsége nem érinti a biztosítási szerződés teljesítését igénylő fél azon jogát, hogy a biztosítási esemény bekövetkezését és az elszenvedett kár mértékét a bizonyítás általános szabályai szerint egyéb dokumentumokkal is igazolja.A biztosító szolgáltatásának feltétele lehet, hogy a Kedvezményezett, amennyiben a mindenkori hatályos jogszabályok lehetővé teszik:
- mentse fel az érintett orvosokat, az egészségügyi intézményeket és hatóságokat titoktartási kötelezettségük alól a biztosítóval szemben, annak érdekében, hogy a biztosító a biztosítási eseménnyel összefüggő információkat az orvosoktól, egészségügyi intézményektől, hatóságoktól – akik, illetve amelyek a Biztosítottat kezelték, vizsgálták – a kért felvilágosításokat, orvosi jelentéseket és dokumentumokat beszerezze,
- illetve járuljon hozzá, hogy a Biztosított tisztázatlan halála esetén a holttestet a biztosító megvizsgáltassa, szükség szerint a boncolását és exhumálását elvégeztesse.
A biztosító a szerződés visszavásárlása esetén a következő iratok biztosítóhoz történő benyújtását kéri:
- biztosítási kötvény (eredeti ügyfélpéldány),
- a Szerződő személyazonosságának igazolására alkalmas iratok:
- személyazonosító igazolvány (az érvényességet igazoló rész is) és
- lakcímkártya,
- utolsó díjfizetést igazoló bizonylat (kétség esetén),
- írásos visszavásárlási kérelem, amennyiben a Szerződő és a Biztosított személye eltér, mindkét félnek alá kell írni a kérelmet.
A szolgáltatások kifizetéséhez kapcsolódó költségek
Tranzakciók és költségeik
|
Visszavásárlási összeg kifizetése lehetséges
|
Haláleseti szolgáltatás kifizetése lehetséges
|
Bankszámlára történő utalás |
Ingyenes, azaz 0 Ft |
|
|
Lakcímre történő utalás |
1 000 Ft |
|
|
Kijelölt postahelyen, MPB online rendszeren keresztül történő kifizetés
|
100 Ft + a tranzakció összegének 5 ezreléke (maximum 5000 Ft). Ezek a visszavásárlási szolgáltatás összegéből kerülnek levonásra. |
|

|