Kárrendezés
Bejelentést tehet:
- személyesen a postákon,
- a biztosító nevére címzett ajánlott levélben (1535 Budapest, Pf. 952),
- vagy a 06 1 423 4298-as faxszámon.
A biztosítási szolgáltatás kifizetéséhez szükséges iratok
A Biztosított baleseti eredetű halála esetén a biztosító a következő okmányok biztosítóhoz történő benyújtását, illetve bemutatását kéri:
- biztosítási kötvény eredeti ügyfélpéldánya,
- kárbejelentő,
- halotti anyakönyvi kivonat, boncolási jegyzőkönyv,
- az elhunytat utolsóként kezelő orvostól származó részletes orvosi bizonyítvány, vagy – ha ilyen kezelésre nem került sor – más olyan orvosi, vagy hatósági bizonyítvány, mely tartalmazza a halál okát, valamint a Biztosított halálát okozó betegség kezdetének időpontját és lefolyását, illetőleg a halál körülményeit,
- külföldön bekövetkezett halál esetén a külföldi hatóság által kiállított hiteles irat hitelesített magyar fordítása,
- halott vizsgálati bizonyítvány,
- háziorvosi igazolás, mely tartalmazza a halált okozó betegségek diagnosztizálásának pontos időpontját,
-
a Haláleseti Kedvezményezett jogosultságának igazolására alkalmas iratok, amennyiben nem jelöltek Haláleseti Kedvezményezettet, vagy érvénytelen a Haláleseti Kedvezményezett jelölése,
- jogerős hagyatékátadó végzés / öröklési bizonyítvány,
- jogerős gyámhatósági határozat,
-
a Haláleseti Kedvezményezett személyazonosságának igazolására alkalmas iratok:
- személyazonosító igazolvány (az érvényességet igazoló rész is) és
- lakcímkártya
- Haláleseti Kedvezményezett sajátkezű aláírással ellátott nyilatkozata a kifizetésre vonatkozóan,
- utolsó díjfizetést igazoló bizonylat (kétség esetén),
- hatósági (szabálysértési vagy büntető) eljárás indulása esetén az eljárást lezáró határozat, ezen határozat rendelkezésére állásának hiánya azonban a biztosító szolgáltatásának esedékessé válását nem érinti.
A jelen pontban felsorolt dokumentumok benyújtásának kötelezettsége nem érinti a biztosítási szerződés teljesítését igénylő fél azon jogát, hogy a biztosítási esemény bekövetkezését és az elszenvedett kár mértékét a bizonyítás általános szabályai szerint egyéb dokumentumokkal is igazolja.
A biztosító szolgáltatásának feltétele lehet, hogy a Kedvezményezett, amennyiben a mindenkori hatályos jogszabályok lehetővé teszik:
- mentse fel az érintett orvosokat, az egészségügyi intézményeket és hatóságokat titoktartási kötelezettségük alól a biztosítóval szemben, annak érdekében, hogy a biztosító a biztosítási eseménnyel összefüggő információkat az orvosoktól, egészségügyi intézményektől, hatóságoktól – akik, illetve amelyek a Biztosítottat kezelték, vizsgálták – a kért felvilágosításokat, orvosi jelentéseket és dokumentumokat beszerezze,
- illetve járuljon hozzá, hogy a Biztosított tisztázatlan halála esetén a holttestet a biztosító megvizsgáltassa, szükség szerint a boncolását és exhumálását elvégeztesse.
Baleseti eredetű munkaképesség-csökkenés esetén
A Biztosítottnak a biztosítási kárigény benyújtásához az OOSZI szakvéleménye alapján a társadalombiztosítási szervhez benyújtott rokkantsági kérelem másolatát, a kérelem benyújtását követő 8 munkanapon belül be kell terjesztenie a biztosítóhoz.
A biztosítóhoz a kárigény teljesítéséhez a következő iratokat kell 8 munkanapon belül benyújtani:
- az OOSZI szakvéleménye,
- az OOSZI által kiadott rokkantsági határozat,
- és a biztosítási eseményekkel kapcsolatos orvosi szakvélemények és indoklások másolata.
Baleseti műtéti térítés biztosítás esetén alábbi dokumentumok szükségesek:
- a műtéti leírás,
- a kórházi zárójelentés és
- az esetleg egyéb rendelkezésre álló orvosi dokumentumok.
Csonttörés esetén a biztosítási eseménnyel összefüggő orvosi dokumentumok (röntgen lelet) szükségesek.