Lakáskár bejelentése mobilapplikáció segítségével
A lakásbiztosítás kárbejelentéshez szükséges mobil applikáció QR kódok segítségével tölthető le.
Az Ingatlanfotózás és a Kárbejelentés funkció használata Android operációs rendszerű telefonoknál 5.0 vagy frissebb verziónál biztonságos.
Android operációs rendszerre
|
iOS rendszerű telefonokra |

|

|
Az applikáció menürendszere (Az applikáció bal felső sarkában található menü ikonra kattintva érhetők el.)
Az applikáció funkciói:
- Hírfolyam (ez egyben a nyitóképernyő)
- Utasbiztosítás kötés
- Ingatlanfotózás
- Lakásbiztosítás kárbejelentés - PostaÉdesOtthon és PostaFészekŐr károk bejelentéséhez
|
|
Regisztráció - Az applikációban a Lakásbiztosítás kárbejelentés funkciót csak regisztrációval lehet használni. A regisztráció során az alábbi adatokat megadása kötelező:
- Név
- E-mail cím
- Jelszó
- Jelszó megerősítés
Regisztrálni csak a Felhasználási feltételek és az Adatkezelési nyilatkozat elfogadását követően lehet.
A regisztráció után minden funkció a megadott e-mail címmel és jelszóval érhető el.
Elfelejtett jelszó esetén az applikáció regisztrációjakor megadott e-mail címre küld MPB egy elektronikus levelet. Ezt követően új jelszót kell megadni.
|
 |
Lakásbiztosítás kárbejelentés funkció - Ezen a funkción keresztül ingatlan és ingóság kár jelenthető be.
- A kárbejelentéshez nem kötelező a fotó feltöltése, anélkül is beküldhető a kárbejelentés.
- PostaFészekŐr és PostaÉdesOtthon lakásbiztosításhoz is lehet kárt bejelenteni az applikációban.
1. Adatbekérés
PostaÉdesOtthon szerződés esetén történhet a QR kód beolvasásával, azonban PostaFészekŐr esetén az ajánlaton nincs QR kód, ilyen esetben kézzel kell az adatokat megadni az applikációban. (Minden mező kitöltése kötelező!)
QR kód leolvasásához QR kód leolvasó alkalmazás megléte szükséges a mobiltelefonon!
|
 |
2. Káresemény adatainak megadása
Ingósági károk esetén, az ingóság fotózását megelőzően, felugró ablakban kell megadni a károsult ingóság megnevezését, ami alapján a kárrendezésben beazonosítható.
|
 |
3. Ingatlanfotók feltöltése
A fotók feltöltése előtt választógombbal kell jelölni a kár helyszínét:
- Családi ház/Társasház (Panel lakás)
- Épületen kívüli kár/Épületen belüli kár
A képeket a leírt iránymutatásnak megfelelően el kell készíteni.
A csillaggal jelölt fotók elkészítése kötelező.
|
 |
4. Sikeres fotóbeküldés, értesítő e-mail
Minden adat és a kötelező fotók feltöltését követően aktiválódik (zöld színűre vált) a „Beküldöm” gomb. Erre kattintva feltöltődnek a fotók. Amennyiben ez elmarad, az applikáció nem tárolja sem az adatokat, sem a fotókat.
A sikeres feltöltést felugró ablak jelzi. (Androidon a képernyő alján, iOS-en a képernyő közepén)
A feltöltésről az Ügyfélnek e-mailt is küldünk a megadott email címre.
|
 |
Az applikáció funkciójának használatáról készített bemutató film a Posta Biztosító YouTube csatornáján látható:
A kárbejelentést haladéktalanul, de legkésőbb a káresemény tudomásra jutásától számított 2 munkanapon belül meg kell tenni.
A kárbejelentés történhet:
- Elektronikusan ITT.
- Telefonon: 06 1 200 4800, ügyfélszolgálatunk nyitva tartási idejében (H 8.00-20.00, K-P 8.00-18.00)
- Mobil alkalmazáson keresztül (Posta Biztosító applikáció)
- Személyesen az ország bármely postahelyén (a postákon üzemelő informatikai rendszeren keresztül vagy kárbejelentő nyomtatvány kitöltésével)
- E-mailben: karinfo@mpb.hu
- Faxon: 06 1 423 4299
- Írásban a biztosító nevére címzett levélben: Magyar Posta Biztosító Zrt. 1535 Budapest, Pf. 952.
A kárbejelentést megteheti:
- a Szerződő,
- a Biztosított, valamint
- ezek meghatalmazottja.
A kárbejelentéshez szükséges dokumentumokról az Ügyfél-tájékoztató és biztosítási feltételekből tájékozódhat.